شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

انتظار شیرین


همه ندانند

من می دانم

همیشه دلیلی برای شادمانه زیستن هست

آنگونه که همیشه

            بهانه ای برای گریستن هست

دوباره ، سه باره ، هزارباره

عکس قدیمی ات را نگاه می کنم

نام تو را و نامه های تو را

     که جز تعارف معمولی

                برای آرامش من نبوده اند 

              مرور می کنم

                         مرور می کنم

 به روزگار گذشته

    که با شرم تو و اشتیاق من

       در قرار و سلامی تازه ، سر می شد

                       می اندیشم   

   اصلاً هزار دلیل دیگر هست

                  که من شادمانه

             به موهبت آمدنت دل خوش کنم

 حتی یک دلیل ساده نا نوشته

                       می تواند  

 بازار کسالت مرا کساد کند

                   []

گیرم دورتر از این باشی

   که دستم به دامن بوسه هایت نرسد

گیرم ، ساکت تر از همیشه

                   دقایق شب و روز را

                              به هم بدوزم

                                    بسوزم

گیرم هزار سال تمام

              منتظر بمانم

یعنی این ها

         دلایل روشن شادمانی ما نیستند

یعنی خیال آمدنت

  بهتر از فراموشی قرار آیینه ها نیست

 

یعنی ، نیامدنت حتی

      به آمدن آدمیان دیگر نمی ارزد ؟!

که من

      در اکنون بی آوازم هم

                  غرق خوشبختی نباشم

 

جایزه ترانه



***
تشکر میکنم از مهرداد عزیز به خاطر وقتی که گذاشتن و همه محبت هاش در این چند روز...

خواب خدا

به شـــــــوق آن کـــه به ســویم دوباره رو بنـــــــمایی 

گرفــته دامـــــن در را  - دلم -  که کی تــو بیـــایی 

 

هــــزار سـال پیاپی فــــــدای ساعت ســــــبزی 

کـه با توام به سر آید خــــــزان تلـــخ جــــدایی 

 

چه می شــود گل سرخـم به یک ســـلام صمیمی 

بهـــــــار آمــــدنت  را غــزل غــزل بســــرایی 

  

نشـــسته حزن غریبـــی به روی صـــــحن اتاقم 

به دســت قهــــقه هــایـت، مــگر تــواش بزٌدایی 

 

در این هزاره ی بی عشق، در این سکوت غم اندود 

تو مـثل چشــمه ی شـوقی، تو مـثل خــواب خـدایی 

 

تمــــــــام دغــــدغــه ها را به دست باد ســــپارم 

اگـــــر به مـــژده بگـــوید از این مســیر می آیی 

 

و پلـــــک پنــــــــجره را رو به آفـــــــتاب ببـندم 

دری اگـــــر زنـــــگاهت به روی من بـــــگشایی 

*************************************** 

 امشب از اون شبهای استثناییه.. خونه علی هستیم و مهرداد هم اومده.. پایین پیش مامانشه! قرارمون ساعت یازده همین جاس!  البته با تاخیر مجاز 24 ساعت.. تازه اگه یادش نره و قرار دیگه ای نداشته باشه و بلیطش جلو نیافته و...    اما نه!  بد به دلتون راه ندین  چون میاد.. یعنی من سمجم و  میارمش و تا جایی که بتونم حرفای امشب رو با چن تا عکس (اگه بذارن!!) تو یه پست میذارم. اولشم بهش میگم که ویرایش میرایش نداریم و هرچی که بگه علیه خودش بکار میره و منم که همه میدونن اهل پارتی بازی نیستم..!       دلمم کمتر از عصر گرفته به لطف... 

شب همگی بخیر___عزاداریهاتون هم قبول باشه