شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

پا به پای مادر

به شهر می رفتیم
من پا به پای مادر
که راه می رفت می دویدم
و هی به “ علی “ غبطه می خوردم
که می توانست به تنهایی
                 و جلو تر از ما راه برود

چرا فکر می کردم

توپ ها و دوچرخه ها و شلوارهای زیب دار

ژاکت های یقه هفت ، کفش های چرمی
و کلّی چیزهای عجیب و غریب دیگر
مال من اند ؟
و هی التماس های مرا
مادر ، بی جواب می گذاشت
آخر مگر چقدر همراهش بود
اصلاً پول آن همه آرزو چقدر می شد ؟

[] []

به شهر می رویم
مادر ، به زور پابه پای من
راه می رود
امّا دیگر التماس نمی کنم
          دیگر هیچ دوچرخه ای
                       باعث نمی شود از او جا بمانم


تا دنبال من

همه ی پیاده رو را بگردد
                     دیگر آرزوی من
                             در هیچ مغازه ای پیدا نمی شود


آرزوی من فروشی نیست

   حتی همه ی پول های مادر
                    نمی تواند آن را بخرد

[]

به شهر خواهیم رفت
و می دانم
        دست خالی
              به خانه بر می گردیم...

نظرات 20 + ارسال نظر
دخترک شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:23

سلام
بهار مبارک
بعد از مدت ها گذرم باز به اینجا افتاد

راه درازی ست

از اینجا که من ایستاده ام

تا خیالی که از تو بافته ام

چنان بافته ام

که آن سرش ناپیداست...



با یه ماه تاخیر
سال نو مبارکــــــــــ دخترک کم پیدا...

mahdyeh شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:41

این جا زمین است ...
رسم ادمها عجیب است این جاوقتی گم میشوی...
به جای این که دنبالت بگردن فراموشت میکنند....

به دعای من آسمان گرفت

به دعای تو باران...

خودم شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:08

ای از بی پولی
همیشه این بی پولی باعث شده که پدر و مادر جلو بچه هاشون شرمنده شدن
ای خدا خودت شاهد که هستی

کبابمون کردی سوما..
انگار تو پدری و 15 تا بچه قد و نیم قد داری..!

رسول رضایی یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

سلام بر آقا کاوه و آقای محمدی عزیزم
اگه با تبادل لینک موافقید من رو با نام((تنهایی پر هیاهو(شعر های رسول رضایی)) لینک بفرمایید برای من باعث افتخاره

شعرها و سپیدهای آقای محمدی همیشه منوبه فکر میبره ایشالا دوباره بیاد انجمن و ببینمش
درود

سلام جناب رضایی گرامی

لطف دارین و منم امیدوارم عمو مهرداد به زودی تشریف بیارن
لینکتان هم با افتخار به وبلاگ گنگ آویخته شد...

مستدام باشید

غزل یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:48 http://www.ashkekavir.blogfa.com

چطورین؟نیستین؟
زیبا شده وبتون

روبراه نیستم چندان..
هستم!

مرسی...

bita دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:06 http://www.sagiiran.blogsky.com

khili ziba bood
yade ayame koodaki oftadam
ama madara hamishe pa be paye bacheshoon mian
chand rooz be khatere bimarestan o amale madar sar nazade boodam vali surpraiz shodam khosoosan ke az kalameye moghadase madar ham nam borde shode merci kaveh jan khastegim dar raft

چه حسن تصادفی!!
خسته نباشید میگم و امیدوازم هرچه زودتر حالشون خوب بشه ایشالله..


ممنون که اومدی بیتا جان

ریوار دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:56

دیگر آرزوی من در هیچ مغازه ای پیدا نمیشود
آرزوی من فروشی نیست

یه جور حس نوستالژی تو این نوشته موج میزنه, یه حسرت...
این قسمت شو که بالا نوشتم برام کاملأ ملموسه

معمولأ اول هر پیام باید سلام گفت ولی...
آقا مهرداد شیرین بیان و آقا کاوه عزیز سلام
من از خوانندگان خاموش این وبلاگم
همیشه سر میزنم, اگهupنکرده باشین دوباره و چند باره شعرایه قبل و میخونم
منظورم از خواننده خاموش اینه که کامنت نمیذارم

سلام ریوار عزیز


به قول مهرداد خاموش بودن مهم نیست
مهم زنده بودنه به این معنی که نیازی نیست حتما با نظری یا چه میدونم شعری و یا هر چیز دیگری فقط نشان بدیم که اومدیم و ارتباط با متن قطع بشه.. و هیچوقت تعداد نظرات به عنوان درجه موفقیت یه وبلاگ به حساب نمیاد...
و همین یعنی منتهای دلیل حضور این وبلاگ در بین همه دوستان..


ممنون از مهرتان...

دریا دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:36 http://www.daryayebarani.blogfa.com

واااااااااای این شعر فوقالعاده است !!!!

دیگر آرزوی من در هیچ مغازه ای پیدا نمی شود!!!!!!!!!!!

لطف دارین دریا جان..

خودم دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 23:59

کاوه جان چرا رو براه نیستی؟
بعدشم درسته پدر نیستم و مادر هم نشدم ولی دیدم پدر و مادرهایی که شرمنده بچه هاشون میشن (آیکن پش چشم نازک کردن)

سایت ایوانیان سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 09:15 http://eivanian.ir/site/

فک کنم بیست سوالیه این کامنت آقا رضا..!


اگه گفتین کیه...

سکوت سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:52 http://www.daryayebarani.blogfa.com

به لطف بی معرفتی دوستان فهمیدم ، معرفت گنجینه ای است که اگه انسان نداشته باشه انگار هیچ چیز ندارد

بلا سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:58 http://raze-gha3dak.blogsky.com

چیزی نیست که مرا سر شوق بیاورد
جز تــــو…
تو هم که نیستی!

بلا سه‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:58 http://raze-gha3dak.blogsky.com

دلواپسی من از نیامدنت نیست!
می ترسم
در پس این دل دل زدن ها
بیایی و دلخواه تو
نباشم …

نوشین چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:57

گیرم که تو عاقل؛

زخم خورده،

بزرگ و پشتِ دست داغ کرده؛

با کودکِ درونت چه می کنی که؛

حریص یک لبخند بی ریاست ...!

خیلی زیبا بود

حمدالله لطفی چهارشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:13 http://shabanehaye-bito.blogfa.com

سلام کاوه
ممنونم از غزل ارسالی ات
به شدت زیبا بود
اسم سراینده ش کیه؟



.

سلام جناب لطفی...

از یه شاعر گمنام!
شادروان نجمه زارع

روحش شاد

Lهام چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:08 http://chandlahzebia2.mihanblog.com

عاشق اولشم ...

چرا فکر می کردم

توپ ها و دوچرخه ها و شلوارهای زیب دار

ژاکت های یقه هفت ، کفش های چرمی
و کلّی چیزهای عجیب و غریب دیگر
مال من اند ؟
و هی التماس های مرا
مادر ، بی جواب می گذاشت
آخر مگر چقدر همراهش بود
اصلاً پول آن همه آرزو چقدر می شد ؟



واقعاً چرا ؟؟؟؟؟؟؟ هیچ موقع اینجوری بش نگا نکرده بودم ..

دســت آن کــودک کــه ول شــد،
در شلــوغــی خیــابــانهــا!

طعــم آن دستــم . . .

شلخته جمعه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:05

سلام دوسته دیرینه ی من،لطفا سایت ایوانیان را به دل دریایی وبلاگتان سنجاق کنید ممنون(کیهان کیانی)

سلام جناب کیانی ارجمند
این کار قبلا به دستور آقا رضا انجام شده..
جای تبریک و احسنت دارد کارتان...

نوشین شنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:47 http://7asheaneh.mihanblog.com/

°°°°°°°°°°°°|/
°°°°°°°°°°°°|_/
°°° اپم °°°°°|__/
°°°°°°°°°°°°|___/
°°° اپم °°°°°|____/°
°°°°°°°°°°°°|_____/°
°°°°°°°°°°°°|______/°
°°°°°°______|_______________ ــــــــ
~~~~/__ آپم با مطلبی از خلیج فارس_\~~~
~~~~~/ _روز ملی خلیج فارس مبارک _\~~~~
,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....
*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~*´¨¯¨`*•~-.¸,.-~* ¯´¨ ¨`*•~-.¸.....

سلام نوشین جان
ابتکار قشنگی بود _شعر کردی برای خلیج فارس_

مرسی که خبر دادین

hasti دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 http://hasti203.blogfa.com/

نیمه شب پریشب گشتم دچار کابوس
دیدم به خواب حافط توی صف اتوبوس
گفتم : سلام حافظ ، گفتا : علیک جانم
گفتم : کجا روی ؟ گفت : والله خود ندانم
گفتم : بگیر فالی گفتا : نمانده حالی
گفتم : چگونه ای ؟ گفت : در بند بی خیالی
گفتم : که تازه تازه شعر و غزل چه داری ؟
گفتا : که می سرایم شعر سپید باری
گفتم : رقیب ، گفتا : کله پا شد
گفتم : کجاست لیلی ؟ مشغول دلربایی؟
گفتا : شده ستاره در فیلم سینمایی
گفتم : بگو ، زخالش ، آن خال آتش افروز ؟
گفتا : عمل نموده ، دیروز یا پریروز

sahel شنبه 23 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 05:10 http://naabakhshude.blogfa.com

به شهر می رویم
مادر ، به زور پابه پای من
راه می رود
امّا دیگر التماس نمی کنم
دیگر هیچ دوچرخه ای
باعث نمی شود از او جا بمانم



تا دنبال من

همه ی پیاده رو را بگردد
دیگر آرزوی من
در هیچ مغازه ای پیدا نمی شود



آرزوی من فروشی نیست

حتی همه ی پول های مادر
نمی تواند آن را بخرد

[]

به شهر خواهیم رفت
و می دانم
دست خالی
به خانه بر می گردیم...
خیلی زیبا!

دلم خوش است که؛
نامم کبوتر حرم است ...

 
مرسی ساحل جان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد