شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

دلیل

یعنی این همه بعد ازظهر ناتمام 
                    که نه خواب و نه بیدار 
                           گوشه گوشه ی این سقف را
                                     نگاه می کنم ، از بر شده ام
                                                           بی دلیل است ؟

یعنی هزار بار 
  “ بنان ” گوش می کنم 
هزار بار این ضبط صوت قدیمی را 
      مجبور به تکرار کلمات کوتاهی می کنم 
                                              بی دلیل است ؟

یعنی این همه آدم بی خبر از حوالی خیال من
که مثل دیوانه های دوره گرد 
نگاهم می کنند 
این همه کوچه و خیابان 
که خلوت آخر شب 
به صدای آرام گریه هایم خو کرده اند …
نمی دانند 
دلیلی برای دوستی من و 
هوای خیس اسفند ماه هست 
وگرنه کدام آدم عاقلی
شب و روز خدا را 
به سمت جایی که هیچ جا نیست 
راه می رود و 
پشت سرش را هم نگاه نمی کند  


یعنی مدام بغض باریده را تازه کردن 
مدام ، دنبال بهانه ای برای گریستن ،‌ گشتن
مدام ، آواز “ بنان ” شنیدن 
مدام ، آن عکس قدیمی را 
“ که جز تصوّر معصومی از تو نیست ” 
نگاه کردن 
هی گوش به زنگ 
تمام بعدازظهر ها را 
ــ نه خواب و نه بیدار ــ 
سر کردن
بی دلیل است ؟

که تو 
آن سوی دسترس همه ی صداها 
  به سمتِ ساکتِ حال و روز من 
                                             باز نیایی ؟

تا مثل جنازه ای در باد 
          ثانیه ثانیه بپوسم 
                                   یعنی …


با منی هنوز


نزدیک تر به من ز منی دورتر اگـــــر
نزدیک تر ز تو به تو مهجــورتر اگــر

حتی زمـــــانه بیش از این هم بخواهدم
محو جمــال چشـــم توام ، کــورتر اگر 

اینجا پر از چراغ شود شب که بگذرند
حتی دو چشم مست تو مستــــورتر اگر

زخـم عزیز غربت تو بهتر از دواست
گــیرم عمــیق و کهنه و ناســورتر اگر

شب ، فرصت تداعی زلف دراز توست
خوش تر که پر تلاطم و دیجورتر اگــر

بگـــذار تا به نام جنــــون باز هـــم شوم
رسوا، چنان کنون نه، که مشهورتر اگر

آمــــاده ی پذیرش مرگـــــم هنوز هــــم
بر اوج دار عشـق تو منصــورتر اگـــر

تو ، یار غار من شده ای ، با منی هنوز

سنگین تر از همــیشه و مغـرورتر اگــر






** یکی از دوستان به اسم مصطفی در کامنتی خصوصی شرح حالی از مادر نازنینشان را برایم نوشته اند از همه شما دوستان عزیزم خواهش دارم در این شبها برایشان دعا بفرمائید که انشالله بی نصیب نگردند…