شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

با منی هنوز


نزدیک تر به من ز منی دورتر اگـــــر
نزدیک تر ز تو به تو مهجــورتر اگــر

حتی زمـــــانه بیش از این هم بخواهدم
محو جمــال چشـــم توام ، کــورتر اگر 

اینجا پر از چراغ شود شب که بگذرند
حتی دو چشم مست تو مستــــورتر اگر

زخـم عزیز غربت تو بهتر از دواست
گــیرم عمــیق و کهنه و ناســورتر اگر

شب ، فرصت تداعی زلف دراز توست
خوش تر که پر تلاطم و دیجورتر اگــر

بگـــذار تا به نام جنــــون باز هـــم شوم
رسوا، چنان کنون نه، که مشهورتر اگر

آمــــاده ی پذیرش مرگـــــم هنوز هــــم
بر اوج دار عشـق تو منصــورتر اگـــر

تو ، یار غار من شده ای ، با منی هنوز

سنگین تر از همــیشه و مغـرورتر اگــر






** یکی از دوستان به اسم مصطفی در کامنتی خصوصی شرح حالی از مادر نازنینشان را برایم نوشته اند از همه شما دوستان عزیزم خواهش دارم در این شبها برایشان دعا بفرمائید که انشالله بی نصیب نگردند…

نظرات 45 + ارسال نظر
خرید وبمانی چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:01

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان: خرید وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

یه بار دیدم سوما به یکی از اینا پاسخ داده بود!!!!


مریم چهارشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:26 http://www.najvaye-tanhai.blogsky.com

سلاااااااااااااااااااام
کجایین شما کاوه خان؟

سلااااااام


در بستر بیماری...!!

بیتاملایی پنج‌شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:51

چه بیتابانه میخواهمت ای دوریت آزمون تلخ زنده بگوری
چه بیتابانه تو را طلب میکنم برپشت سمندی گویی نو ذین که قرارش نیست
وفاصله تجربه ای بیهوده است

ای جان خردمندان گوی خم چوگانت
بیرون نرود گویی کافتاد به میدانت

روز همه سر برکرد از کوه و شب ما را
سر برنکند خورشید الا ز گریبانت

جان در تن مشتاقان از ذوق به رقص آید
چون باد بجنباند شاخی ز گلستانت

نوشین جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:39

آنکه فکر می‌کنی بدون او
هیچ گاه
روزهای بعدی‌ات نمی‌رسد ز راه
ناگهان
ماضی بعید می‌شود

"هرگاه زندگی راجهنم دیدی
سعی کن پخته بیرون آیی،
سوختن را همه بلدند ."


سلام نوشین جان
خوش آمدی

Lهام جمعه 4 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:35 http://ChandLahzeBia2.mihanblog.com

چه قشـــــــــــــنگ

بگذار تا به نام جنون باز هم شوم

رسوا ، چنان کنون نه ، که مشهورتر اگر

عالیه عالی

مرسی

fatemeh شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:22 http://www.fatemehriki.blogfa.com

مرسی

بیتاملایی شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:12

چه بی تابانه میخواهمت
ای دوریت آزمون تلخ زنده به گوری
چه بی تابانه تو رو طلب میکنم
برپشت سمندی گویی نوزین
که قرارش نیست
وفاصله تجربه ی بیهوده است
.........

بی نجوای انگشتانت فقط
و جهان از هرسلامی خالیست
احمدشاملو

سلام
جالبه!!!!!!!
چون دیروز همین متن شما رو دوست نازنینم (جعفر) برام اس کرده بود!


تو،
در تمامِ زبان‌ها
ترجمه‌ی لب‌خندی،

هر کجای جهان
که
تو را بخوانند

گُل از گُلِ‌ شان می‌شکفد.



رضا کاظمی

رسول رضایی شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:43 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

سلام عزیز دل
شعر بسیار گویا و شورانگیز عمو مهرداد را خواندم
بی شک او بزرگ است و از اهالی امروز

به روزم
آمدن شما مایه سرافرازیمه

سلام

ممنونم از مهرت رسول جان
و تشکر بابت اینکه خبر دادین


{مثل تبلیغات بانک ملی حرف میزنین!
شایدم مراسمات ختم... درو از جون }

سمیرا شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:22

سلام دوست عزیز با این شعرت خیلی حال کردم دمت...

دمت گرم و سرت خوش باد


خوشحالم که شما هم شعر دلنشین عمو مهرداد رو پسندیدین...

Darya شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 16:23 http://azjensebaranam.blogsky.com

سلام
طاعاتتون قبول حق
مدتی بود فرصت ندشتم بیام نت
تشریف نمایرید به از جنس باران ؟
امیدوارم که خوب و سلامت باشید
التماس دعا

سلام
مرسی
واسه شما هم قبول باش انشالله


خدمت میرسیم...

مهدیه شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 17:15 http://www.mhnaji68.blogfa.com

سلام زیبا بود..

ممنونم

علی محمد محمدی یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:33 http://ermes-3.blogsky.com/

سلام کاوه جان
سپاس از انتخاب قشنگ تو و شعر زیبای مهرداد !
همونطور که مستحضرید این غزل یکی از 55 غزل انتخابی من در مجموعه " غزل عشق است " از شاعران دیارم است!
وزن این غزل :

مستفعلن مفاعل مستفعلن فعل هستش که مضارع مثمن اخرب مکفوف محذوف می باشد

الف) «مضارع» است زیرا از پایه«مفاعیلن فاعلاتن» بدست آمده است
ب) «مثمن» است زیرا از هشت رکن تشکیل شده است.
«اخرب» و «مکفوف» ش بماند که از حوزه بحث من خارج است اما بیشتر روی «محذوف» ش صحبت دارم
میدانی که محذوف یعنی اینکه
یک هجا از آخرین رکن حذف شده است
در واقع مهرداد با انتخاب این وزن برای محتوایی که انگار آن هم محذوف است و هر بار به " اگر... " خاتمه می یابد یک انتخاب هوشمندانه و عامدانه داشته است که باعث نوعی هارمونی وزن و محتوا شده است !

شاید در نگاه اول خوانش و درک شعر کمی سخت بنماید اما با جابجایی های کوچکی بسیار سهل الوصول می شود:
مثلاً بیت اول :

اگردورتر هم باشی باز نزدیک تر به من ز منی

یا این بیت:
محو جمال چشم توام ،
حتی زمانه بیش از این هم کورتر اگر بخواهدم

همچنین این بیت :

حتی اگر دو چشم مست تو مستورتر ( پنهانی) از اینجا بگذرند شب پر از چراغ می شود

و اینجا پرنگ تر ، جابجایی باعث زیبایی شعر شده:
شب ، فرصت تداعی زلف دراز توست
خوش تر که پر تلاطم و دیجورتر اگر

که اگر مصرع دومش را از اول به آخر بخوانیم به معنای شعر پی می بریم:

شب ، فرصت تداعی زلف دراز توست
اگر دیجورتر و پر تلاطم ! که خوش تر

و... از این دست !
در بسیاری از قسمت های شعر مخاطب به سرایش و برداشت شخصی خود از شعر واداشته می شود :

آماده ی پذیرش مرگم هنوز هم
بر اوج دار عشق تو منصورتر اگر[ بخواهی ام]
یا اگر [بشناسندم] یا اگر [ببینی ام]

به قول مهرداد:
"اگر قرار است نباشی ( زبانم لال )
خـــــلاص! "


هر چند که تلفنی بابت این کامنت مزاحمتان شدم اما هنوز جا دارد که بگویم "اگر تو نباشی..." چه کسی باید این "چراغ های چشم" شعرهای مهرداد که "مستور" مانده اند را روشن کند...

سپاس از لطفتان...



راستی عمو علی از طریق یکی از دوستان دلسوز و نازنینمان به تعداد کثیری از سایتها و صفحات گروههایی چون فیس بوک و غیره راهنمایی شدم که شعر "اتفاق" از مهرداد محمدی را از سروده های مرحوم نصرت رحمانی دانسته اند و وقتی به آن سایتها مراجعه کردم شعر را بدون کم و زیاد آنجا دیدم!
کامنتی مختصر برای همگی گذاشتم که اگر ممکن باشد نام کتاب یا اثری که استاد رحمانی این شعر را در آن ثبت کرده اند ذکر کنند اما متاسفانه هنوز کسی پاسخی نداده جز آقای علی که در پاسخشان که در پست "اگر قرار است نباشی" همین وبلاگ گذاشته اند باز به همان سایتهای مذکور استناد فرموده اند!!!



منتظر راهنماییتان در این مورد هستیم
موفق باشید و سایه اتان مستدام...

هیوا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:33 http://hivav.blogfa.com

بـرای همیـشـــه پلمپ شـد !
بــه جـــرم ِ دوست داشـتن هـایِ بـی مـورِد
لـطـفـا" دیـگـر سـراغ آن نیـاییــد !
حــتـی بـا مـجـوز رَسـمـی از عقـل! . .





عید سعید فطر

هیوا یکشنبه 6 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 22:14 http://hivav.blogfa.com

فرشته فرستادم تا مراقبت باشه اما برگشت...پرسیدم چرا برگشتی؟گفت فرشته ها نمیتونن مراقب فرشته ها باشن ......20تافرشته تو دنیا هست که10تاشون خوابن 9تاشون دارن بازی می کنن یکیشون هم الان داره این پیامو میخونه..این پیام جک نیست واقعیته....فردا بهترین روز زندگیت خواهد بود. این پیامو به 10تا از دوستات بفرست.حتی به من بفرست..اگه 5تا برات برگشت یعنی دوباره واسه خودت فرستادن ، مطمئن باش کسی که دوسش داری سوپرایزت می کنه......
.

نوشین دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:18 http://7asheaneh.mihanblog.com/

سلام آقا کاوه خدا رو شکر که با شعرام یاد گرفتی بقول خودت کردی ایوانی بخونی

امجا هه بیوش حاتمی گنه

این رسم الخط ابداعی و بدعت وار چشممامو اینجوری Oo کرده...





دستتون درد نکنه...

[ بدون نام ] دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:41

کاوه جانم
با همه ی لذتی که از خواندن نوشته های صمیمی
دوستان می برم صادقانه می گویم که هربار پست جدیدی میذاری با شتاب نور. سیاهه را نگاه میکنم که
ببینم از استاد علی محمد محمدی شرحی بدستت
رسیده یا نه ؟
آنوقت با ولع تمام و با غرور نا تمام یکبار و دوبار و
ده بار و خدا بار میخوانمش و قد میکشم از این که مرا
هم به حساب آورده اند و وقت گذاشته اند.
به جان زنده ی منزوی قسم این عین حقیقت چیزی است که در دلم میگذرد...
دست او و روی مهربان تو را می بوسم.

مهرداد ۷/۵/۹۲
تهران

کاش چون ما
لحظه ها هم صبر و طاقت داشتند
کاش...



سلام بر عمو مهرداد عزیز..
این اشتیاق همه در نوشته شما جاریست و هم در دل من...

پیامهای ان روز را هم نگه داشته ام که اگر صلاح دانستید ویرایش بفرمائید که اینجا برای دوستان بگذارم...


به قول خودتون:
دوستتان دارم
ای ساده گان صبور
ساده گـــــان صبــــور...

صادق هلشی دوشنبه 7 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:31 http://www.s-halashi.blogfa.com

بروزم نازنین
ومنتظر فروآمدن قدمهایت روی جفت چشمانم
برقرار باشی وسبز

سلام صادق جان


خدمت رسیدیم و استفاده کردیم..
موفق باشی عزیز

خودم سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:36

تو یار غار من شده ای/ اگر قرار است نباشی زبانم لال
می تونیم این دو بیت رو با هم ادغام کنیم خیلی بامعنی میشه
*کاوه جان در مورد کامنت اولی باید بگم خو چه اشکالی داره ادم به کامنت تبلیغاتی جواب بده ، بالاخره طرف زحمت کشیده برای همه سند تو آل زده. اینسان باید تشکر کنه دیگه
* در جواب کامنت پست قبلی هم بگم تا حالا چن تا کشته مرده دادم که خودم خبر نداشتم. من از دنیا بی خبرم

به به
به به...

این بیت که ویرایش فرمودین آنقدر قدرت داره که خواننده مجبور به دنبال کردنش میشه و درنهایت پایان ماجرا رو به خواست و سلیقه خودش در ذهن می سازه...
انصافا آفرین


من خودم به شخصه آخرشو اینجوری ساختم:
"تو یار غار من شده ای/ اگر قرار است نباشی زبانم لال...
لولو منو میخوره..!!"






وقتی دبیرستان بودم عموعلی قبل امتحانات ترم زحمت کشیدن که مثلا بیان و آمادگی منو واسه امتحان شیمی بسنجن..
یه چندتا سوال مطرح کردن و تا من جواب دادم خودشون حدود نیم ساعت به کاراشون رسیدن...
وقتی اومدن و پاسخ های منو دیدن خییییییییییییلی تعجب کردن!!
گفتن حتما یکی کمکت کرده...
منم گفتم نه به خدا فقط کار خودمه اونم بدون تقلب...


بنده خدا داشت شاخ در می آوورد...
گفت یه نفر ممکن نیست تنهایی بتونه این همه اشتباهو بنویسه!

الــــی...دختری که شع ـر شد.. سه‌شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:40 http://goodlady.blogsky.com

چشمها – پنجره‌های تو – تأمل دارند

فصل پاییز هــم آن منظره‌‌‌ها گل دارند

ابر و باد و مه و خورشید و فلک مطمئنم

همــه در گردش چشــم تــو تعادل دارند!

تا غمت خار گلــو هست، گلــوبند چرا؟

کشته‌ هایت چه نیازی به تجمل دارند؟!

ممنون کاوه ...مثل همیشه حسن انتخابت را شادیم آقاااااااااااااا :)

سلام الــــــــــــی..


شعرهایی که انتخاب می کنی همیشه خاصن
مثل حرفهات، پستهات، نگاهت به آدمها و مثل خودت...

راحیل چهارشنبه 9 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:03 http://rahiljoooni.blogfa.com

رفتنـــ بهــانه نمیـــ خواهــد ؛

بهـانهــ های مانـدنـــ که تمـامـــ شــود

کــافـیستــ ــ ـ!

سکوت جمعه 11 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 http://www.daryayebarani.blogfa.com

تو را به راستی

تورا به رستاخیز

مرا خراب کن !

که رستگاری و درستکاری دلم

به دستکاری همین غم شبانه بسته است

که فتح آشکار من

به این شکست های بی بهانه بسته است ...

قیصر امین پور


امیدوارم حالتان بهتر شده باشد،گویا کمی گرفتار بیماری بودید...

مرسی
سلامت باشید

بهترم الحمدولله




آوار آرامش و سکوت
در ذهن جنگل انبوه
صدای چکمه‌های زرد
و پرنده‌های پریشان
هراسناک
و حکم این است:
تو آ...
آهسته‌تر
انسان تفنگ دارد...!
(از وبلاگ چکامه)

خودم شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:32

برای مادر مصطفی جان میخام که خداوند مهربونم شفاشون بده
امیدوارم که زودی خوب بشن و ما هم خبرای خوب خوب بشنویم
"گفت یه نفر ممکن نیست تنهایی بتونه این همه اشتباهو بنویسه!" ینی منم کلی اشتباه داشتم منم تنهایی و بدون کمک و تقلب بوده ها
میدونی چیه ؟!! هر چی به ذهنم میرسه رو فورا تایپ میکنم و فرصت نمی کنم که یه بار دیگه ویراستاریش کنم
چونکه اینجا محیط مقدس اداری هستش و نمی تونم زیاد بیام نت و تو خونه هم داداشم کامپیوترو بغل گرفته و نمی زاره سایه کسی ازون ورا رد بشه

بابت دعایت برای مادر بزرگوار مصطفی ممنونم سوما جان...



بقیه متن هم اگه میشد سانسور میکردم..!

بیتا ملایی شنبه 12 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 18:57

امیدوارم خداوند آن را بکند که مصطفی میخواد
التماس دعا

ممنونم بیتای عزیز


مصطفی داغ های زیادی بر دل داره...

خودم یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:03

کاوه جان اصلا به فکر آبروی ما نیستی ها
همه مثال های شما به سوی من بر میگرده

خب بده مگه؟!!!!!


دست من نیست
اینجا خیلی ها منتظر نظراتت هستن

خدا حفظت کنه که بساط این همه شادی رو روبراه کردی

avin یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:15 http://avinamour.blogfa.com

دین مثل یه جفت کفش میمونه ... هر دینی که اندازه ات هست رو انتخاب کن،
اما من رو مجبور نکن که کفش تو را پام کنم...

avin یکشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 20:18 http://avinamour.blogfa.com

دین مثل یه جفت کفش میمونه ... هر دینی که اندازه ات هست رو انتخاب کن،
اما من رو مجبور نکن که کفش تو را پام کنم...

عالی بود

دردانه دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:49 http://kordsat.persianblog.ir/

سلام بر کاوه عزیز
خوبی ؟
خسته نباشی و دست مریزاد از شعر زیبایی که از مهرداد عزیز گذاشتی البته همه شعرهاشون زیبا و خواندنی هستن ...
من هر شعر مهرداد رو چندین و چندبار خوندم و میخونم و هر دفعه هم که میخونم از دفعه قبل برام زیباتر و خواندنی تر
برای مهرداد عزیز و تو آرزوی موفقیت روز افزون دارم .

سلام مریم جان
خوبی
انگار خبری که بهت تبریک گفتم هنوز اینجا سکرته و من سوتی دادم
آخه تو جمع تبریک گفتم...

خودم دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:28

اغا جان چشاتون قشنگ میبینه
دوستان همگی لطف دارن
اصلا اینجوری شد شام همگی خونه ما دعوتین
فقط لطفا، بی زحمت همتون پولا رو رو هم بزارید که نقدی حساب میکنم
خلاصه خودتون در جریانید که جهاز خریدن خیلی سخت شده اسم دوستان رو بگید که از همین تریفون از همگی تشکر کنم

سلام


خیلیا از ما درخواست نظرات شما رو دارن!!!!!!!
و بعضی ها هم ابراز لطف داشتن به خاطر پست شهر بازی شما...


از همین تریبون همگی هم از شما تشکر میکنن...

shabnam دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:42 http://shabnam101.blogfa.com

سکوت‏آب
مى‏تواند
خشکى ‏باشد و فریاد عطش:
سکوت‏گندم
مى‏تواند
گرسنه‏گى ‏باشد و غریو پیروزمندانه‏ى قحط:
همچنان که ‏سکوت ‏آفتاب
ظلمات ‏است ـ
اما سکوت ‏آدمى فقدان‏ جهان ‏و خداست:
غریو را
تصویر کن!

توی دنیای خدا چیز غم انگیزی نیست
خوابِ بد دیده ای انگار گلم چیزی نیست

غزاله چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:20 http://parvanehastar1.persianblog.ir

سلام کاوه جان مرسی که سرزدی قالب نومبارک
آپ قشنگی بود
موفق وپیروزباشی

سلام غزاله جان


لطف داری...

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 17 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:56 http://hiv2013.blogfa.com

سلام و درود.
مطالب و اشعارتون رو خوندم و لذت بردم.
با اجازتون میخام دعوتتون بکنم به یه وب
البته یه وب که خیلی بیشتر از یه وبه،یه احساسه،یه ترسه یه......
ما از ایدزی ها چقدر می ترسیم؟اصلا شده که فک کنیم علت این ترس چیه؟
وبلاگ ایدزی ها ساخته شد تا یه جورایی از بار روانی ایدز در جامعه بکاهیم.
تا یک ایدزی دردش ایدز باشد نه طرد شدن از جامعه ای بیمار
به نظر من درد یک ایدزی جامعه است،جامعه ای که خودش مبتلاست.
مردمی که روزگار سیاه و سفید خودشان را با آرزوی رنگ ها میگذرانند.دیروز سبز ،امروز بنفش و فردا خدا میداند چه میخواهند،این علامت ایدز جامعه است،ازمایش نمیخواهد و بیماران مظلومی هستند که در این میان بی رنگ می میرند و جان می سپارند.

لطفا لینکمون کنید و ما رو یاری دهید.
ما وجدان انسانی شما را مشتاقانه پذیرا هستیم.
منتظرتون هستیم.

سلام

با آرزوی سلامتی برای همه...

فرهود جمعه 18 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:29 http://da3tanak.mihanblog.com

سلام من 2باره برگشتم....

سلااااااام بر فرهود مفتونی عزیزم..
خوش آمدی فرهود جان

و خوشحالم که برگشتی..
جای خالیت را هیچ کس پر نمی کرد!!

میم مثل مریم شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:55 http://ashkeghalam2.blogfa.com/

ناب ترین دعا هایم را بر عرش کبریا میگذارم؛تا همای سعادت بر زندگیتان لانه کند
استاد عزیزم عیدتان مبارک

سلام

ممنون بابت همای سعادتتان...


استاد نیستن فعلا میم مثل مریم عزیز

افسانه شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:51 http://gtale.blogsky.com/

سلام برادر خوبم

عیدتون مبارک

بی دلی هم عالمی داره کاش هیچ وقت دلی نداشتیم تا نشکنه...نسوزه...تنگ نشه...!!!

سلام افسانه جان

عیدت مبارک

الــــی...دختری که شع ـر شد.. شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 21:44 http://goodlady.blogsky.com

از خـــــوابِ چشمهای تو تا صبح می پَرَم

ایــــن روزها هوای تــــو افتــــاده در سرم

هر سایه ای کـــه بگذرد از خلوتم...تویی

افتاده ای به جــــــان غـــــزل های آخرم

گاهی صــــدای روشنت از دور می وَزَد

گاهــی شبیه مـــــاه نشستــی برابرم

یا رو بـــه روی پنجـــــــره ام ایستاده ای

پاشیده عطـــــــر پیرهنت روی بستـــرم...

نزدیکِ صبـــــح، کُنـج اتاقـــم نشسته ای

لبخند می زنی و من از خواب می پرم...!

عیدت قشنگ و مبارک کاووه :)

خاصی از خودتونه :)

سلام الــــــــــی...


عیدت مبارک خانم
و ببخش اگه این روزها شتاب عقربه ها مجال خواندنت را از من گرفته اند..

باران شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:51 http://raoof.blogsky.com

تو ، یار غار من شده ای ، با منی هنوز

سنگین تر از همــیشه و مغـرورتر اگــر


زیباست بسیاران

سلام جناب ایران نژاد عزیز


سبزمان فرمودین

shabnam یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 13:51 http://shabnam101.blogfa.com

بهترین لحظه های روز و شبم
لحظه های شکفتن سحر است
که سیاهی شکسته پا به گریز
روشنایی گشوده بال و پر است

فرهود یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 19:30 http://da3tanak.mihanblog.com

از وقتی که واسه کنکور ادبیات میخوندم(به خصوص قرابت و آرایه ) بیشتر از ابیات عاشقانه خوشم میاد.....
نه اینکه عاشق شد باشم ها!!!!)
این "اگر" های قافیه هم خیلی جالب بود..

بله
اتفاقا جایی یکی از دوستان همین موضوع رو به عمو مهرداد گفته بودن که این اگر ها...


نه اینکه چی...؟؟!!!!!!!

شادی دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 02:10 http://shadi55.blogfa.com

سلام کاوه جان ممنون که به یادم بودی.و امیدوارم حال مادر دوستتمخوب بشه.

سلام شادی عزیز

و ممنون بابت دعای قشنگت...

shabnam دوشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 14:24 http://shabnam101.blogfa.com

روز بگذشته خیالست که از نو آید
فرصت رفته محالست که از سر گردد
کشتزار دل تو کوش که تا سبز شود
پیش از آن کاین رخ گلنار معصفر گردد
زندگی جز نفسی نیست، غنیمت شمرش
نیست امید که همواره نفس بر گردد... پروین اعتصامی

shabnam سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 01:02 http://shabnam101.blogfa.com

عشق پرواز بلندی‌ست مرا پر بدهید
به من اندیشة از مرز فراتر بدهید
من به دنبال دل گمشده‌ای می‌گردم
یک پریدن به من از بال کبوتر بدهید
تا درختان جوان، راه مرا سد نکنند
برگ سبزی به من از فصل صنوبر بدهید
یادتان باشد اگر کار به تقسیم کشید
باغ جولان مرا بی‌در و پیکر بدهید
آتش از سینة آن سرو جوان بردارید
شعله‌اش را به درختان تناور بدهید
تا که یک نسل به یک اصل خیانت نکند
به گلو فرصت فریاد ابوذر بدهید
عشق اگر خواست، نصیحت به شما، گوش کنید
تن برازندة او نیست، به او سر بدهید
دفتر شعر جنون‌بار مرا پاره کنید
یا به یک شاعر دیوانة دیگر بدهید
[گل]

مرا ز عشق مگویید، عشق گمشده ای است
که هرچه هست ندارم که هرچه دارم نیست

خودم سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 10:01

کدوم شهربازی؟
اهان شهر بازی
یادم اومد
یادم اومد
خدایش صحنه وحشتناکی بود
تا 2شب بعدش همش کابوس کشتی صبا رو میدیدم
تو خواب که بدجوری افتضاح شد .......لطفا سانسور شود

دوستان عزیز لطفا با سانسور بخوانند...

میم متل مریم سه‌شنبه 22 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:42 http://ashkeghalam2.blogfa.com/

فراموش شدنی نیستی
مانند ماه که با هیچ دستمالی از شیشه پنجره پاک نمی شود

قصه ی تو ٬ قصه ی من ٬ قصه ی تگرگ و شبنم
قصه ی برف و شراره ! قصه ی دشنه و مرهم

قصه ی من ٬ قصه ی تو ٬ قصه ی تلخ دوباره
قصه ی پلنگ عاشق ٬ قصه ی صید ستاره

elahe دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 23:04 http://barobaxbahal4riazi.mihanblog.com

شعره قشنگیه
اون اقا ایشالا مادرشون خوب شه ایشالا

مرسی الهه خانم


ممنون از دعای خیرتون
و از طرف مصطفی هم تشکر میکنم..

تارا سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:11

با سلام حضور آقا کاوه عزیزمان.

بگذار تا به نام جنون باز هم شوم
رسوا چنان کنون نه که مشهورتر اگر

تو یار غار من شده ای با منی هنوز
سنگین تر از همیشه و مغرور تر اگر

این غزل واقعا زیبا و تکنیکی سروده شده است.
هماهنگی و تارو پود منسجم در وزن و محتوای آن نمایانگر چیره دستی شاعر گرانمایه آن میباشد.

سلامتی روز افزون ایشان و البته شما آرزوی ماست.


تارا
19/9/92

سلام تارا
بسیار ممنونم از این همه محبتت
از عمو مهرداد قول گرفته ام برای دیدار تو نازنین


قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد