شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

خونخواه شهید!!

بیهوده نوشتید، از آنچه ندیدید 
تا گاه عمل شد،‌از جنگ بریدید 


یک حوصله ماندن،‌ با ما ننشستید 
یک لحظه در اندوه، آهی نکشیدید 


یک بار به آتش،‌ دل را نسپردید 
یک بار به ناگاه، ترکش نچشیدید 


تا دغدغه مرگ، از قافله برخاست 
صد کوچه سپر را از ترس دویدید 

 

تا خوف خطر را در خویش شکستیم

صد عافیت آباد از شرم خزیدید


جز با هوس نان، شعری نسرودید 
جز از غم شهرت، لب را نگزیدید 

[]  []
دیروز در آنجا، ما زجر کشیدیم 
امروز شماها،‌ خونخواه شهیدید


______________________________

این شعر را شاید نمیخواستم حالا حالاها بگذارم اما چیزی که میخواهم بگویم از نظر خودم بی ربط به این شعر نیست و شاید دوستان از شنیدن این خبر مثل همیشه با لبخندی رد شادیهای نهان در نگاهشان و قلبشان را برایمان هدیه کنند و کسانی هم که با کامنتهایی نشان دادند که استاد محمدی را نشناخته اند و سخن از نیهیلیستی که تهمتی بیش برای ایشان نیست را به زبان آورده اند با چشمانی گرد از تعجب و دهانی از حیرت بازتر حرفشان را (اگرچه در دل خود) پس بگیرند...


مهرداد محمدی، همانطور که کلیه دوستان حاضر در کنگره شعر "منال و ملیوچگ" که ماه جاری در شهرستان ایوانغرب برگزار شد اطلاع دارند نتوانستند در جمع عزیزان حضور پیدا کنند و دلیل این کار هم حضور ایشان در همایش پیرغلامان حسینی بود که مقارن با تاریخ برگزاری کنگره شعر شهرمان اما در شهر گرگان برگزار بود. جای مباهات است که استاد محمدی توانستند در بین نویسندگان ایران و پنجاه کشور حاضر در همایش مقام اول نویسندگی عاشورایی را کسب کنند. این موفقیت را به شما عزیزان و جامعه ادبی و فرهیخته ایوان و جناب آقای محمدی صمیمانه تبریک میگوییم.

نظرات 54 + ارسال نظر
بیتا پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:59

تبریک میگم به خودمان و خودشان
ان شالله موفقیت های بعدی

مرسی خانم ملایی عزیز

برایتان روزهای مملو از "رّد پای خدا" را آرزو دارم

ZAARA شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:20

سلام.خیلی خوشحال شدم.تبریک میگم .ایشالله همیشه موفق باشند

ممنونم

حضورتان دلگرممان میکند
سلامت باشید

خودم شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 13:40

سلام کاوه جان خوبی شما؟
ببخش اگه کم پیدا شدم
همین طور که در جریان هستی از کار بی کار شدیم و به هزار در و دیوار زدم که یه کار درست و حسابی پیدا کنم و فعلا پاره وقت مشغولم

سلام سوما جان
خواهش میکنم
امیدوارم در هر حال شاد و سلامت باشی
از دست دادن کار هم با این اوضاع خودش معضل بزرگیه به خدا...


انشالله بهترش براتون پیش بیاد

لاوان شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:39

سلام....

باعرض ادب و احترام


با یه اپ جدید

دعوت شدید به عاشقانه هایم


منتظر حضور سبزتون هستم

سلام و سپاس

مرسی از دعوتتون لاوان جان

خودم شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:32

یه دونه ای ، دور دونه ای
پس کامنت های من چی میشه؟
اصلا دیگه دوزت ندارم


خب وقتی نیستم، چطور کامنتها رو تایید کنم؟!!

دور دونه الان چک کن

الهـــــه ی بـــاران شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:48 http://elahebaran92.blogfa.com

ممنون از حضور و کامنتی زیباتون

ماندانا شنبه 18 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:25 http://www.karoshk.blogfa.com

سلام منم به نوبه خودم این موفقیت رو به آقای محمدی تبریک میکنم و آرزو موفقیت روز افزون برای ایشان.شعر زیبایی بود

سلام ماندانا جان
مرسی
و ممنون از حضورتون

سوسن گل یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:10

سلام
ممنونم از لطف شما.
عزاداریهای شما هم قبول.

سلام
لطف دارین
قبول حق...

خودم یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:51

اول اینکه من یه دونه نیستم، من دور دونم
دوم اینکه چرا حسودی؟ حسود دشمن خداست
سوم اینکه تو اون جعبه کادو چی می تونه باشه؟
دیگه چی میخاستم بگم که یادم رفت یهویی...

1- بعله
قبلا گفتین اینو:

سوما دور دونه س
سوما یه دونه س
اونم واسه نمونه س



2- کی گفته حسود دشمن خداس!!؟
اون دروغگوه مجید، دروغـــــگوووو...


3- بازش کن
یه جعبه کوچیکتره!!


آخریم مممم

تارا یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:27

باسلام واحترام وعرض تبریک فروان
حضور گرامی استاد عزیز ونور چشمم جناب آقای مهرداد محمدی.
ایکاش معجزه ای رخ میداد و میتوانستم حتی برای یکبار هم که شده ایشان را از نزدیک زیارت کنم ودستیابی به این موفقیت والای عرفانی را حضوری تبریک بگویم.
واقعا جای بسی افتخار ومباهات است که استاد عزیزم برای سومین بار پیاپی رتبه ی نخست نوشتار عاشورایی را بین پنجاه کشور شرکت کننده در همایش پیر غلامان حسینی از آن خود کردند وارادت زلال و خاصه ی خود را به سالار عشق و معرفت ثابت نموده وافتخاری بس عظیم نصیب همه ی ملت ایران نمودند.
البته همین که ایشان این همایش را به کنگره شعر شهر و زادگاهشان ترجیح دادند گواهی بزرگ از عشق و ارادت بیکران ایشان به امام حسین(ع) میباشد والبته جوابی در خور به نظرات نسنجیده و کم لطفی بعضی دوستان.
از خالق بی همتا کمال صحت وسلامت وسرافرازی روز افزون را برای این شاعر ونویسنده و گنجینه ادبی بی همتای کشورمان خواهانم.
ضمن تشکر از شما کاوه ی عزیز تقاضا دارم در صورت امکان وتوافق جناب استاد محمدی گزیده ای از نوشتار عاشورایی ایشان را با همان خط اهورایی استاد در وبلاگ قرار دهید تا چشم ما نیز به این معجزه ادبی روشن گردد.
یا علی...

تارای مهربان
آقای علی محمد محمدی در پست تازه ی وبلاگ شخصی شان بخشی از دست نوشته ی عاشورایی مهرداد را گذاشته اند. اگر شد اینجا هم بخش دیگری از مقدمه و اصل مقاله ها را میگذارم

گلشن یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 21:06 http://barobaxbahal4riazi.mihanblog.com

تبریـــــک!
شایسته اول شدن هستن واقعا...

بسیار ممنونم گلشن عزیز
به همه دوستان "بکس" سلام ویژه برسان و به خودت هم

تارا دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:40

سلام بر شاعری که:
صد کوچه تماشا را با پای دلش رفته
صد مرحله مردن را بی واهمه پیموده

سرودن شعری از این دست برای کسیکه تمام خاطرات کودکیش با جنگ گره خورده واقعیتی ملموس است .

دیروز در آنجا ما زجر کشیدیم
امروز شماها خونخواه شهیدید...

برای شناخت او چشمها را باید شست
وبرای بردن نامش دهان را باید به مشک وگلاب آمیخت.

با تشکر از زحمات کاوه عزیز.

تارای مهربان _ خواهر معصوم گریه های اینهمه خط گریه _
درود بر تو و سپاس برای پیگیری مهربانانه ی سلامت من.
امیدوارم دیدار تو و دیگر دوستانم در تهران هرچه زودتر تازه
شود. با کاوه ی عزیزم هماهنگ کرده ام حتما پست بعدی را بخوان که به احترام قلب عاشق و مهربان توست.

با ارادت همیشگی
مهرداد محمدی 92/9/9
ایوانغرب

ماهان محمدی سه‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:34 http://roze-zemestani.blogfa.com

اگر دلت گرفت...

سکوت کن...

این روزها هیچکس معنی دلتنگی را نمیفهمد!!!

دلتنگی خیابان شلوغی ست
که تو در میانه اش ایستاده باشی
ببینی می آیند
ببینی می روند
و تو همچنان ایستاده باشی...

زهرا چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:45 http://loser-in-love.blogsky.com

خواستم احساسم را، در چند خط بنویسم


جا نشد !


قانع شدم ،


به گفتن :


حرفی ندارم

مرا ببخش
که با دوریت زنده ام
هنوز...

رسول رضایی پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 14:47 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

موفقیت عمو مهرداد رو به شدت تبریک میگم
باعث افتخاره
دیروز در آنجا، ما زجر کشیدیم
امروز شماها،‌ خونخواه شهیدید
سپاس

تشکر آقا رسول
منم درست به اندازه شما خوشحالم

نوشین حاتمی پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:00

سلام آقا کاوه بله ما به ایشون افتخار میکنیم و به شما و همه مردممون و مهرداد عزیز تبریک میگم

مرسی نوشین عزیز

ماندانا پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:04

دلت که گرفت، دیگر منتِ زمین را نکش؛

راهِ آسمان باز است، پر بکش؛

او همیشه آغوشش باز است؛

نگفته، تو را می خواند ...

مریم پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:46 http://www.bebahanebato.blogfa.com

راست گفته اند عالم از چهار عنصر تشکیل شده : آب ، آتش ، خاک ، هوا …
آبی که از تو دریغ کردند
آتشی که در خیمه گاهت افتاد
خاکی که شد سجده گاه و طبیب دردها
و هوایی که عمری ست افتاده در دل ها …
ترکیب این چهار عنصر می شود کـــــــــــــــربلا …


سلام عزاداریتان مقبول درگاهش

سلام
عزاداری شما قبول باشه مریم جان

لاوان پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:48

تا بدانم که به جز عشق تو این قلب ندارد کاری

باز هم این همه عشق

این همه عشق برای دل تو ناچیز است

آسمان را به زمین وصل کنم؟

خودم پنج‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:56

خوب بزار واس شما زحمت نشه
ینی وقتی که شما نیستین یکی باشه که کامنت ها رو جواب بده
و چه کسی بهتر و شایسته تر از من
با اجازتون کامنت ها رو دسته بندی میکنم و جواب همشونو مینویسم که کسی نگران نشه

اتفاقا حرفم با عمو مهرداد این بود، امروز عصر!
برای این شعرها زیاد فرقی نداره کی اینجا بذاره

کی اینها رو خلق کرده و کی میخونه مهمه..!!

تارا جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:53

سلام و عرض تبریک فراوان.
اگر غیر از این میشد تعجب میکردیم.
ایشان همیشه شایسته بهترینها هستند.

راستی آقا کاوه چی شد که تصمیم گرفتید حذفشان کنید.
کامنتامو میگم....

اشکال نداره ! مدیر وب یعنی همین دیگه. ممنون از لطف شما.

سلام و عرض ارادت خدمت تارای نازنین
اتفاقا اگر اینچنین که میفرمائید بشه جای تعجب داره
چون اینجا همه دوستان همانقدر حق دارن که من دارم... و کامنتی حذف نمیشه مگر اینکه...!!
کامنتها هستند تارا جان
تائید نکردم چون عمو مهرداد خودشون ایوان تشریف دارن خواستم اون چندتا رو خودشون جواب بدن..


ببخشید بابت این سوء تفاهم

shabnam جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:52 http://shabnam101.blogfa.com

سلام تبریک میگم به امید موفقیت های بیشتر

ممنونم شبنم جان

shabnam جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:52 http://shabnam101.blogfa.com

راستی آپم و منتظر حضورتون

حتما

ماهان محمدی جمعه 24 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 19:29 http://roze-zemestani.blogfa.com

شب سردی است و من افسرده

راه دوری است و پایی خسته

تیرگی هست و چراغی مرده

می کنم تنها از جاده عبور

دانه می دهم گنجشک های صبحگاهی را
پشت پنجره ام
از خرده شعرهایی که شب
از دست های تو
می ریزد بر بی خوابی ها
و بالش لبریز از امیدم

محمدویاس شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 http://ashgham11.blogfa.com

برام خیلی جالب بود
نمیدونستم احسنت که این مطلب گذاشتین
به امید روزهای پر از نور.......

مرسی محمد عزیز

افسانه شنبه 25 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 22:08 http://gtale.blogsky.com/

سلام

اگه یه روز یکی با همه ی قلبش دوست داشت

حواست باشه

تو خاص نیستی

اونه که آدم کمیابیه و در حال انقراض

مواظبش باش . . .

میم مثل مریم یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 00:12

سلام
آپم و منتظر حضور سبزتان

shabnam یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 17:11 http://shabnam101.blogfa.com

بازآ که چون برگ خزانم رخ زردی‌‌ست
با یاد تو دم ساز دل من دم سردی‌ست
گر رو به تو آورده‌ام از روی نیازی‌‌ست
ور دردسری می‌دهمت از سر دردی‌ست
از راهروان سفر عشق درین دشت
گلگونه سرشکیست اگر راهنوردى ست
در عرصه اندیشه من با که توان گفت
سرگشته چه فریادی و خونین چه نبردى ست
غمخوار به جز درد و وفادار به جز درد
جز درد که دانست که این مرد چه مردی است
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن
با مردم بیدرد ندانی که چه دردی است؟
چون جام شفق موج زند خون به دل من
با این همه دور از تو مرا چهره زردی است

مریم یکشنبه 26 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 18:31 http://www.bebahanebato.blogfa.com

ببینمت . . .
گونه هایت خیس اســـت . . .
باز با این رفیق نابابت . . .
نامش چ بود؟
هان!
باران . . .
باز با ;باران; قدم زدی ؟
هزار بار گفتم باران رفیق خوبی نیست برای تنهایی ها . . .
همدم خوبی نیست برای درد ها . . .
فقط دلتنگی هایت را خیس و خیس و خیس تر میکنــــــد ....!!

باران می‌آمد
مردمان در خوابِ خانه
از آبِ رفته به جوی ... سخن می‌گفتند

دردانه دوشنبه 27 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:43 http://kordsat.persianblog.ir/

سلام بر مهندس کاوه عزیز
خوبی مهندس ؟؟

شدی " قَن شاباد " 10 روز بیخ گوشت بودم سعادت دیدارت نصیبمون نشد کلی سراغتو گرفتم ولی موفق نشدم زیارتت کنم .
دست مریزاد برای شعر زیبایی که گذاشتی و به عمو مهرداد تبریک میگم موفقیتش رو مثل همیشه باعث افتخار و غرور ما بوده و هست
موفقیت روز افزون عمو مهرداد و تو کاوه عزیز رو آرزومندم .

سلام بر مریم خانم گل
دست من نیست که اینهمه کم سعادتم!

دیروز و دیشب که اینجا زمین همش میلرزید... مهردادم که ایوانه!
نزدیک بود دیدارمون به قیامت بیفته..!!

از طرف خودم عمو مهرداد و سایر خدمه برایت آرزوی سلامتی و موفقیت میکنیم

ماهان محمدی سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 23:45 http://roze-zemestani.blogfa.com

قـــــطـره هـــای کــــوچـک آب
اقـــــیـانــــوس بــــزرگ را مـــی ســازنـــد
دانـــــه هـــای کــــوچــک شـــن
ســــاحــل زیــــبـا را . . .
لـــــحـظه هـــای کـــــوتاه
شـــــایـــد بـــی ارزش بــــه نــــظـر بــــرســـنـد ، اما …

دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد
به زیر آن درختی رو که او گل‌های تر دارد

در این بازار عطاران مرو هر سو چو بی‌کاران
به دکان کسی بنشین که در دکان شکر دارد

"مــــــولوی"

رسول رضایی چهارشنبه 29 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:14 http://www.rasoul-rezaei.mihanblog.com

دیروز در آنجا، ما زجر کشیدیم
امروز شماها،‌ خونخواه شهیدید
عالی بود
دست شما هم درد نکنه

مرسی آقا رسول

صادق هلشی پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 08:20 http://www.s-halashi.blogfa.com

سلام
بااحترام دعوتی به نامه های که به دستش نمیرسد
اینبار "به سیاوش نگو"

ماندانا پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 16:19 http://www.karoshk.blogfa.com

نیایش یعضی از ما ادم ها با خدا
و درخواست از او برای حضور در زندگیمان
مانند شیطنت بچه هایی است که در می زنند
و…..
فرار می کنند

ظهر عاشورا
همه آل نبی را کشتند
عصر، هنگام نماز
در تشهد گفتند:
أشهَدُ أنّ مُحمّد.. ای وای..

shabnam پنج‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 20:18 http://shabnam101.blogfa.com

تو مپندار که مهر از دل محزون نرود
آتش عشق به جان افتد و بیرون نرود
وین محبت به سد افسانه و افسون نرود
چه گمان غلط است این ، برود چون نرود
چند کس از تو و یاران تو آزرده شود
دوزخ از سردی این طایفه افسرده شود

گاه یک ستاره
یک ستاره گاهی
می‌تواند حتی در کفِ یک پیاله‌ی آب
خوابِ هزار آسمانِ آسوده ببیند!
آن وقت تو می‌گویی چه ...؟
می‌گویی یک آینه برای انعکاسِ علاقه
کافی نیست!؟


سید علی صالحی

افسانه جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:03 http://gtale.blogsky.com

سلام

اگر پیاده هم شده است سفر کن ، در ماندن می پوسی
دکتر شریعتی

باور کنید راست میگم من یه کامنت قبل از 24 آبان براتون گذاشته بودم نیست که نیست

اصلا چرا کامنتهای من نیست؟

سلام


فک کنم باید یه وکیل بگیرم برای حل و فصل مشکل اینهمه کامنت!!


هستن بابا...

محمد هلشی جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:09 http://www.m-halashi.blogfa.com

سلام با یک آثار خوشنویسی به روزم

در "همش دلم میگیره"

منتظر حضور گرمتان هستم..[گل]

لذت بردم از اینهمه ظرافت

کاش با کیفیت تر بود..

الهـــــه ی بـــاران جمعه 1 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:33 http://elahebaran92.blogfa.com

باران شده ای!

یک لحظه می باری

یک هفته بیمارم.

"حسین غلامی خواه"

از ماجـــــرای عشقت ...

رو سفید بیـــــرون آمدند

موهایــــــم !

avin شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 14:57 http://avinamour.blogfa.com

به روزم دعوتید[گل]

avin شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 16:54 http://avinamour.blogfa.com

سپاس گزارم

افسانه شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 17:39

زاست میگید پیداش کردید؟ برم ببینم


اون کامنت رو که نمی گم قبل از 24 آبان براتون ارسال کرده بودم

مردم رو شاد و پشیمون می کنید

پ ن پ
دروغ میگم، پیداش کردم!!


عجــــب!!

الهـــــه ی بـــاران شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:43 http://elahebaran92.blogfa.com

مرسی از حضور گرمتون

الهـــــه ی بـــاران شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:54 http://elahebaran92.blogfa.com

به پاییز می مانی...
آدم نمی داند چه بپوشد
به وقت دیدنت!

آینه را می بوسم
...شاید چیزی از تصویرت
مانده باشد!

ماندانا شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:47

سلام اقا کاوه مرسی از حضورتون

ماندانا شنبه 2 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 22:50

زندگی یعنی!!!!

زندگی بافتن یک قالیست

نه همان نقش و نگاری که خودت می خواهی

نقشه را اوست که تعیین کرده

تو در این بین فقط می بافی

نقشه را خوب ببین!

نکند آخر کار قالیه زندگیت را نخرند

خودم یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 00:36

کاوه ی عزیز بابت این همه انرژِی مثبتی که داری میفرستی ممنونم
چیزی برای گفتن نزاشتی
ازت تشکر میکنم

خواهش میکنم


انرژی ها از شعر شاملو و فروغ و... ساطع میشه نه من!!

تارا یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:22

سلام آقای نیکقدم عزیز.
بدجوری نگرانم کردید.
غیبت طولانی شما،عمو مهرداد نازنین،زمین لرزه ایوان ،شدیدا دلمو لرزوند.
آخه دلخوشی ما شماها و این وبلاگ بینظیره.
این دلخوشی بزرگ را از ما نگیرید.

راستی کار جدید برامون نمیذاری کاوه جان.

ممنون از لطف شما.

سلام از ماست تارای نازنین
خدا رو شکر جای نگرانی نیست، هم عمو مهرداد خوبن و هم زلزله آنقدرها جدی نبوده! بهر حال از این وقفه که به وجود اومد عذرخواهی میکنم..

قرار آپ را هم میگذاریم برای همین نزدیکی ها...

موید و پیروز باشید

فاطمه یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:48 http://lolita95.blogfa.com

یک بار به آتش،‌ دل را نسپردید
یک بار به ناگاه، ترکش نچشیدید

زیبا بود

مهرداد محمدی تو خرمشهر؟؟یانه؟

مرسی

نه ایشون خرمشهر نیستند فاطمه جان

shabnam یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:27 http://shabnam101.blogfa.com

دیروز را دانسته آمدیم
امروز ندانسته عاشقیم
و فردا روز را ... ای رِندِ مانده بر دوراهیِ دریا و دایره
خدا را چه دیده‌ای!

سید علی صالحی

shabnam یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:28 http://shabnam101.blogfa.com

اگر چه نزد شما تشنه ی سخن بودم
کسی که حرف دلش را نگفت من بودم
دلم برای خودم تنگ می شود آری
همیشه بی خبر از حال خویشتن بودم
نشد جواب بگیرم سلام هایم را
هر آنچه شیفته تر از پی شدن بودم
چگونه شرح دهم عمق خستگی ها را ؟
اشاره ای کنم انگار کوهکن بودم

محمد علی بهمنی

shabnam یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 13:46 http://shabnam101.blogfa.com

سکوت می کنم و عشق ، در دلم جاری است
که این شگفت ترین نوع خویشتن داری است
تمام روز ، اگر بی تفاوتم ؛ اما
شبم قرین شکنجه ، دچار بیداری است
رها کن آنچه شنیدی و دیده ای ، هر چیز
به جز من و تو و عشق من و تو ، تکراری است
مرا ببخش ! بدی کرده ام به تو، گاهی
کمال عشق ، جنون است و دیگرآزاری است
مرا ببخش اگر لحظه هایم آبی نیست
ببخش اگر نفسم ، سرد و زرد و زنگاری است
بهشت من ! به نسیم تبسمی دریاب
جهانِ جهنم ما را ، که غرق بیزاری است

حسین منزوی

اناررررررررررر یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 23:03 http://anare15.mihanblog.com

در کارگه کوزه گری رفتم دوش

دیدم دو هزار کوزه گویا و خموش

ناگه یکی کوزه برآورد خروش

کو کوزه گر کوزه خر کوزه فروش

از کوزه گری کوزه خریدم باری

آن کوزه سخن گفت ز هر اسراری

شاهی بودم که جام زرینم بود

اکنون شده ام کوزه هر خماری

در کارگه کوزه گری کردم رای

در پایه چرح دیدم استاد به پای

می کرد سبو کوزه را دسته وسر

از کله پادشاه واز دست گدای

این کوزه چو من عاشق زاری بوده است

در بند سر زلف نگاری بوده است

این دسته که بر گردن او می بینی

دستی است که بر گردن یاری بوده است

تا چند اسیر عقل هر روزه شویم

در دهر چه صد ساله چه یک روزه شویم

در ده قدح باده از پیش که ما

در کارگه کوزه گران کوزه شویم

تارا شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 21:07

سلام.
نمیدانم با چه زبانی تشکر کنم هم از جناب مهندس عزیز و هم از استاد عزیزم جناب محمدی.
آنقدر ندیدنت را
به امید دیدنت
تحمل میکنم...
تا بیایی و با خود ببری
اندوه قلبم را...

کاش میوه این دخترک بودم
در اشتیاق دهانش می مردم...


سلام تارای عزیز...

همه اش دغدغه ام کامنت های پر مهر شما بود در این چند روز! آخه قول داده بودم که استاد خودشون جوابشون رو بنویسن، و خدا رو شکر همینطور هم شد...

OSTAD_A شنبه 23 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 18:34 http://WWW.KORA AVALE DONIA


کوره بورکینافاسو
گومور
افریقای جنوبی
مالی
سومالی
گومالی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد