شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

چهار نامه ی کوتاه به نشانیِ خودم


1-

حالا آنقدر بمان

تا بپوسی

دلِ زبان نفهمِ عاشق

 

2-

روزنامه ها

سالهاست خبر مرگت را آورده اند

امّا تو هی

   شب و روز را به هم بدور

امّا تو هی بسوز

    کنار جنازه یِ بلاتکلیف اینهمه کاغذ

                   که شاعر کرده ای

 

3-

نه کسی راه گم می کند

نه این خطّ ِ بی شماره

          زنگ می خورد

جزیره یِ منزویِ اینهمه شعر!

 

4-

حالا که فهمیدی

بی خیالِ آنهمه خیال

          راحت بمیر!

 

تبریز  آذر 92

نظرات 43 + ارسال نظر
avin شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:41 http://avinamour.blogfa.com

جدال تنهایی ام با غرور تو

که شعر نمیشود

بانو

لااقل در تب بی پناهی ام

کمی جاری باش

آغوش زنانه ات را بگشا

برای کودکانه ترین عادت هایم

بگذار کمی در آرامگاه سینه ات

مثل یک سربازِ زخمی

پناه بگیرم

و در ستایش مهربانی ات

تندیسه ای بسازم از تو

در فصلی همرنگ من

شعر شو

شعری از شکوه باران

که زنانگی ات را باروَر کند

ودر تصادم بی اختیار

آغوشت با بی تابی من

تنم

عاشقانه ترین نگفته ها را زمزمه خواهد کرد با تو

مرسی
زیبا بود

مونا آسمونی شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:50 http://a3m0o0ni.blogfa.com/

zibaaa boodan

ممنون

تارا یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 00:31

سلام...

ای کاش عقل عاقل، زبان دل عاشق را می فهمید تا

ناگفته های عاشقان در دل هایشان نمی پوسید....

خوشا به حال کاغذ ها و دست نوشته هایی که شاعری تو به آن ها سرایت کرده است.

و خوشا به حال ما که راه گم کرده و ناکرده از جزیره ی عاشقانه هایت سر در می آوریم

و جرعه ، جرعه با نوشیدنشان تشنه تر میشویم....

باز هم چهار نامه ی کوتاه با یک دنیا شاعرانگی بی انتها....

جزیره ات آباد ای شاعر بی نظیر ترین عاشقانه ها...


ره گم کرده ی ابدی جزیره ات "تارا"

5/بهمن/92

زنگ خانه را می‌زند
با پاکتی خرمالو در دست
عصر پاییز!

سلام تارا
خوش آمدی
نگرانی شیرینیست
و دغدغه ای ستودنی

ایمان صابر یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:28 http://iman-saber.blogfa.com

زیبا بود دوست عزیز
و البته ناراحت کننده

مشتق روی تو که مهتاب شد
ظلمت شب، تابع موی تو است
جذر نگاه تو دو صد پنجره
ها باز به سوی تو است

ایمان صابر
وبلاگ بنده به روز شد[گل]

ممنونم شاعر

الساعه خدمت میرسم ایمان عزیز

پرنسس یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 19:34

شعر اول و سومش رو درک کردم عمیقا،زنده باشین عمو مهردد و کاوه عزیز
پرنسس با اعصاب خط خطی و کارای ناتموم

سلام بر پرنسس

نشان از توجه عمیق و لطف بسیارتان دارد...

ماهان محمدی یکشنبه 6 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 21:33 http://roze-zemestani.blogfa.com

سلام بر آقا کاوه گل احوالت چطوره ،
دوباره اومدم جمع مجازی ها ،
آفرین کارت عالیه واسه مطالب زیبای عمو مهرداد ...

سلام ماهان جان
خوش آمدی پهلوان
و تبریک برای افتخار تازه ات

م-د دوشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 13:23

سلام
برای مهرداد عزیز ، شاعر پر احساسم:

مثل سیب سرخ قصه­ ها

عشق را

از میان

دو نیمه

می­کنیم

نیمه­ ایی از آن برای تو

نیمه­ ای دگر برای من

بعد ...

نیمه­ ها هم از میان ، دو پاره می­شوند

پاره­ ای از آن برای روح

پاره ا­ی دگر

برای تن

حسین منزوی

سیده زهرا بصارتی چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 16:30 http://naparhizi.persianblog.ir

سلام کاوه ی عزیز .
متشکر م برای انتخاب این کارهای شاعر بزرگ ما در این صفحه که چشمهای عطشناک مخاطبان را جلا ببخشد .
از پست قبل می خواستم در باره ی این کار ها حرف بزنم اما به خاطر مشکلاتی که می دانی، نشد.
این روز ها به خاطر نیاز آدمها به زمان و مفهوم کاربردی وقت ، هنر تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته است . و به مراتب شعر هم ..به همین دلیل مخاطبین شعر از شعر های کوتاه استقبال بهتر و بیشتری می کنند . نه اینکه نیاز به ایجاز فراگیر شده باشد ، بلکه به خاطر سستی وکرختی دنیای ماشین زده ی امروزی . اما همچنان شعر های بلند ومخصوصا شعهای متآثر از قواعد کلاسیک همچنان خیلی عظیم مخاطبانش را دارد و لذت وافر از آن ها برده می شود .
امابعضی از کارهای اخیر آقای محمدی ، که در این دو پست بیان شده ، به نظرمن در حوزه ی کاریکلماتور قابل بررسی ومطالعه است .
این توضیح را برای آن دسته از مخاطبینی میگویم که توقع ویپگیری های یک کار سپید ویا آزاد را از کارهایی از این دست و در این ژانر دارند .
کاریکلماتور و یا همان بازی با کلمات ، به عنوان یک ژانر سابقه ی چندانی در ادبیات کهن ماندارد ؛ اما جایگاه خود را پیدا کرده . و البته با نگاهی دقیق بهکار های بیدل وکارهایی در سبکهندی ،گاهی تمایلاتی از این دست در آنها می یابیم.
در کاریکلماتور ها خواننده از نازک اندیشی و باریک بیانی شاعر غافلگیرمیشود ومعمولا به مسایل روزمره و دم دست نگاهی متفاوت با بازی کلمات ارائه می شود .توجه داشته باشیم به تفاوت موجود از نوع بهره ی روحی و استفاده و لذتی که از کاریکلماتور می بریم با شعر ! ضمن یاد آوری این موضوع که نمی شود هرچیزی را که به این سبک وسیاق در کار های هر کسی می بینیم ، با این کارهای بزرگ این شاعروشاعران بزرگی که کارهایی بزرگ از این دست ارائه داده اند ،مقایسه کنیم !
گاهی کاریکلماتور ها به شعرو طبیعتا شعر های کوتاه وویژگی های شعر کوتاه نزدیک است و این برمی گردد به سابقه ی ذهنی سراینده ی آن .
به هرحال شاعر این واژه ها متفکر است با احساساتی وسیع و عمیق و گاهی درهم تنیده با فلسفه . نگاهی تازه به بدیهیات و پیش پا افتاده ها و دم دست ها و روزمره ها از ویژگی های اینکار هاست مثلا :

در وفای عشقِ تو مشهور خوبانم چو شمع
هم نشین کویِ سربازان و رندانم چو شمع"...
دلم به فالت خوش بود!
این بیت شعر را همه میخوانند و لذتی شاعرانه و عاشقانه از آن
می برند . اما نگاه شاعر ما به آن متفاوت است .شاید این شعر حافظ در فال خیلی ها آمده باشد ولی شاعر ما با آوردن « دلم به فالت خوش بود » بی وفایی وعبور معشوق ازعاشق را با بیانی کنایه آمیز می آورد .

روزنامه ها
سالهاست خبر مرگت را آورده اند
امّا تو هی
شب و روز را به هم بدور
امّا تو هی بسوز
کنار جنازه یِ بلاتکلیف اینهمه کاغذ
که شاعر کرده ای

در این شعرکو تاه هم که با موسیقی درونیوبیرونی تحسین برانگیز ومنحصر به فردی هم راه است ، و.جان دادن به جنازه ی کاغذ وشاعر کردن کاغذ نوعی آشنایی زدایی ونگاهی تازه است .
در باره ی همه ی این کار های کوتاه می شود فصلیپرداخت اما من به همین دومورد اکتفا می کنم . و از شاعر بزرگ این واژه های معطر ، به خاطر جسارتی که در خوانش شعر هایشان داشتم ، عذر می خواهم .
پایدار باشید کاوه خان شما وآقای محمدی
با احترام همیشه :
سیده زهرا بصارتی

سارا یکشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 14:00 http://sarash1995.blogfa.com

سلام من یه جشن تو وبلاگم راه انداختم واسه تولد دوستم دوست دارم تا 22 بهمن لطف کنین و بیاین بهش تیریک بگین.ممنونم.

نوشین حاتمی یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 00:04

دلم گرفته است…
دلم عجیب گرفته است
و هیچ چیز،
نه این دقایق خوش‌بو، که روی شاخه‌ی نارنج می‌شود
خاموش،
نه این صداقت حرفی، که در سکوت میان دو برگ این
گل شب‌بوست،
نه، هیچ‌چیز مرا از هجوم خالی اطراف
نمی‌رهاند.
و فکر می‌کنم
که این ترنم موزون حزن تا به ابد
شنیده خواهد شد…

کانی یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 00:33 http://www.akharinlahzeh.blogfa.com

مادرم گفت: دل نبند و برو ، هرکجا روی نازنینی هست

آه مادر، دلم زِ دستم رفت ، ختم امن یجیب می خواهم!



پدرم گفت: بچه جان بس کن! حرفهای عجیب می شنوم!

آه..آری پدر، عجیب، عجیب، خاطرش را عجیب می خواهم !

کانی یکشنبه 15 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 00:34 http://www.akharinlahzeh.blogfa.com

خوشحال میشم به من هم سر بزنی

الـــی ... سه‌شنبه 24 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:29 http://goodlady.blogsky.com

کجایید شما ...؟؟؟

الی تو هم یهو غیب شدی

مونا آسمونی سه‌شنبه 31 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 10:08

salam doostam :)
chera dg neminevisi ?
age pm mizashti miomadam mikhondam amma pm nadashtam azat :)

قلم خشک شد
از بس نبارید باران

میم مثل معلم شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 19:23 http://www.sunset1391.blogfa.com

خدایا
مهارت مراقبت از آنچه به ما بخشیده ای را در قلبمان بکار
زیرا ما در از دست دادن استادیم !!!!

ژورنال + ایست یکشنبه 12 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:54

مهرداد جان غیر از گریه برای خیلی چیزها چه میماند بگویم

خودم دوشنبه 13 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:32

سلام کاوه جان خوبی/
سلامتی؟
منم خوبم خدا رو شکر



سوما خوبی؟؟

الهه ی باران سه‌شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:14

ممنونم شما همیشه به من لطف داری
اینکه هنوزم به وبلاگم سر میزنی بازم از لطفته
اما اینکه وبلاگ خودت بروز باشه ی حس خوبه دیگه ای داشت....
شما هم برای من ماندگاری

محمدآزادی پنج‌شنبه 23 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:52 http://padeshatanhaei

سلام به کاوه عزیز ومهرداد عزیز.
راستش بعد مدت ها با ی سپید به روز شدیم ممنون میشم از حضورتون.

مسافر دوشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 15:39

داداشه گلم
هر وقت به کرمان میام , تو مثل ستاره کویر تو ذهنم میدرخشی
همیشه برات بهترین ها رو آرزو میکنم

تو برادر و شاید نزدیکتری برام علیرضای مهربان

ehsan دوشنبه 17 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 13:27

lotfan 1 khabar az mehrdad bezarin negaraneshim chera peidash nist?

روبراه و خوب هستن

خودم شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 20:06

این روزا کوکه ساز خوشبختی
داره لو میره راز خوشبختی
رد شده دنیا از تو تاریکی
حس من، خیلی نزدیکی
تو مث آبی روی اتیشم
لحظه به لحظه عاشقت میشم
جاده ی عشقو رو به من وا کن
خواب دنیا رو غرق دنیا کن
بی تو دنیا هیچه
عطر تو می پیچه
وقتی بارون میگیره
ای خدا ممنونم پیش تو می مونم
غصه از قلبم میره
******************
دستام یخ کرده
اما دل گرمم
با تو می تونم خالی شم از غم
بارون این روزا با منم درده
بارون چشمامو عاشق تر کرده
عاشـــــــــــــــــــق تر کرده

"ســـــــــوما"

عالی بود سوما

محمد یاسمی چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 17:37 http://moha5252.blogfa.com

سلام
شعرها فوق العاده است لطفا یه سری هم به وبلاگ من بزنید متشکر
محمد یاسمی

رز صورتی تنها ...!؟ جمعه 9 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 14:37 http://www.rosesooratitanha.blogfa.com/

درود
لذت بردیم از سروده های عمو مهرداد عزیز

[ بدون نام ] جمعه 23 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 00:56 http://www.raoof.blogsky.com

سلام

وبلاگم- باران در با آخرین اثر دکتر بهروز یاسمی بروز است.
دعوتید با افتخار

رئوف ایران نژاد

دوستت داریم رئوف

محمد سه‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 21:30 http://eshgham-74.blogfa.com

سلام خوب بود میشه منو لینک کنی ممنون میشم یه وبم یه سر هم بزن بی زحمت

لاوی تنها چهارشنبه 28 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 15:54 /http://maskjllk2020.blogfa.com/

سلام

بعد از 7یا8ماه

یه دختر غمگین و تنها

اپ هست

منتظرم

نوشین حاتمی شنبه 1 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 17:56

سلام کاوه ی عزیز مث همیشه عالی بود

سپاس

یاراحمدی جمعه 7 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 21:43

سلام اقای محمدی اراک یادتون میاد من از همکلاسی اون دورانم وقتی وبلاگ تون دیدم خیلی خوشحال شدم عالی بود براتون آرزوی موفقیت می کنم

پریا سه‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 16:16 http://beautiful0girl.blogfa.com

سلام وبتون زیباست

خوشحال میشم به غمکده ی من بیاید[گل]

افسانه شنبه 8 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 18:27 http://gtale.blogsky.com

می کوشم غم هایم را غرق کنم اما...
بی شرف ها یاد گرفته اند شنا کنند
(حسین پناهی)

رز صورتی تنها ...!؟ دوشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 13:22 http://rosesooratitanha.blogfa.com

درود
لطفا اون شعر من تو را می بوسم ... اصلا به کسی چه شعر خودم است ...
رو برام دقیق تو کامنت بفرست.

مونا آسمونی یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:02

baad ghol

خودم سه‌شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 09:48

به به کاوه جان خوبی شما؟
سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باشه
چه خبرا؟
خوبی؟

سوماااا
مگه تو سالی یه بار میای نت

فرشاد دوشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 23:32

سلام ,ببخشید من کجا میتونم کتاب سارا رو پیدا کنم ,اگه امکان داره فیل pdf ش رو برا دانلود بزارید , ممنون از شعرهای بسیار زیباتون

ایمیلتان را مرقوم بفرمایید لطفا

shargtlfen دوشنبه 25 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 15:40 http://shargtlfen.1000charge.com/

با سلام
وای من عاشق شعرم
ممنون از مطالب زیباتون
به سایت منم سربزنید.
شارژهای تلفن هماره خود را از سایت ما خریداری نمایید
تا در قرعه کشی روزانه شرکت داده بشین
هر روز به سه نفر به قید قرعه شارژ هدیه داده میشود.
فرصت را غنیمت شمرده و هرچه سریع تر به سایت خودتان سر بزنید.
منتظر حضور سبزتان هستیم.
با تشکر

سوتین صورتی جمعه 26 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 23:34

امان از دست این دل

سعید شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 14:08 http://lotianivan2014.blog.ir

سلام
وب زیبایی دارین.خوحال میشم به منم سر بزنید.

مسافر شنبه 18 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 17:12

دوست گرامی
دلم تنگ شده بود گفتم یه سر بیام اینجا
این پستت خیلی خیلی به نظرم آشنا میومد
آشنا از این بابت که چندین ردیفش رو تجربه کردم
به قول آخوندای طلبه
به عینه دیده شد
امید که این اتفاق ها برای تو نیفتد
شاد باشی
علی

هزار درود بر علیرضای خودمون
دلتنگ خط و قلمت بودیم عزیز
و با این حرفت دلتنگ تر هم

غریبه دوشنبه 25 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 00:01 http://ساعت 25

سلام.امیدوارم حالتون خوب باشه و درپناه خدا باشی.وبلاگم نمیدونم چرا حذف شده خیلی ناراحت شدم وبلاگم کلی خاطره بود برام...خواستم جویای حالتون باشم امیدواری سلامت و خوشبخت باشین که یقینا همینطور. موفق باشی گنگ خوابدیده. ..در پناه ایزد..کاش وبلاگتون دوباره بروز کنید

زندگی میگذرد.........

الهه باران چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:14 http:// elahebaran92.blogfa.com

سلام...

سلام از ماست الهه مهربانی

یک ماما با چکمه های سفید چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 22:08 http://oldmidwife-whiteboots.blogsky.com/

5 بهمن نود و دو....

غریبه پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1395 ساعت 11:48 http://135760.blogfa.com

حالا که فهمیدی بیخیال آنهمه خیال راحت بمیر...

سلام. حال شما. امیدوارم همیشه سالم و موفق باشین. حیف این وبلاگ دیگه بروز نشه ..مثل کاغذی که خیلی وقت به سراغش نری خاک بشینه روش این وبلاگ هم خیلی وقته خاک روش گرفته

چون شمایی تا هست
قلب این وبلاگ هم می تپه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد