شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته
شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعرها و نامه های مهرداد محمدی

شعر، نامه و دست نوشته

تکرار

امشب

مثل همه شبهایی

که دیروز شدند!

سراروی خانه را

آواز هیچ اتفاقی

بر نمی آشوبد


و من

نیا مدنت را

در سیگاری انتظار می کشم

...

ما نا!

کدام روز خدا

آمدنت را نفس می کشد

که تقویمم را

قابی بسازم

مصاحبه

راستش من که سالی دو ـ سه بار بیشتر سعادت دیدار عمو مهرداد رو ندارم.. و معمولا تا مجبور نشه از پایتخت دل نمی کنه.. دیگه همه به مشغله شدید و متعاقبا دوری و غربت مهرداد عادت کردن.. اینه که اگه صداشو از رادیو بشنوم و یا جایی مصاحبه ای داشته باشه منو بی نهایت خوشحال می کنه!!

اخیرا هم یه مصاحبه با پایگاه خبری حوزه هنری داشته که خودمم الان فرصت کردم برم و بخونمش..

دل به دریا زدن

دل به دریا زدنی می خواهد در نگاه تو تماشا کردن

یله بر همهمه امواجش، زندگی روی دو دریا کردن 

***** 

در دلم وسوسه ای افتاد گرچه تکرار تفاهم دور است

با غزالی که تو باشی ای دوست صحبت از عشق و مدارا کردن  

*****

بر من – این شاخه آزرده ترین – تو مگر با نفس گرمی باز

مژده روشن رویش باشی مژده سبز شکوفا کردن  

***** 

خود نه باران که تمام گلها نتوانند که چون چشمانت

لب این شاعر پائیزی را به غزلهای روان وا کردن 

*****

به ستوده آمده ام از غربت من در این ثانیه ها می پوسم

می شود بشنوم آیا از تو بازهم صحبتی از "ما" کردن  

*****

حرف انکار تو از بیم من است بیم آماج سخن گشتن باز

ورنه کی می شود  اینگونه زلال ماه را دیدن و حاشا کردن  

*****

نه گل من به خدا بیهوده است در چنین عصر عبوسی من و تو

فکر تکرار تفاهم باشیم فکر با طعنه مدارا کردن  

*****

سایه های حسد آلود غریب در کمینند که باز از سر رشک

راز این حادثه را جار زنند به خطا بینی و رسوا کردن 

_________***________